Trial of the Crusader (TOC) összes boss ismertetése és taktikája:
- Gormok the Impaler
Gormok a Northrend Beast event első fázisában érkezik, egy hatalmas Magnataur, aki főleg vérzés alapú támadásokkal operál. Snoboldokat hív, minden harcban 5 darabot, mikor a hátáról leugrik egy, üvölt egyet: “Spawns fire pies that have to be avoided."
Képességek:
A csata:
A csata folyamán Gormok egy stackelődő bleeding debuffot rak a tankra, ha 2 stack felment a másik tank áttauntolja, és így tovább.
A csatát jelentősen nehezítik a Snoboldsok, amiket Gormok dobál random emberekere a raidben. A csata folyamán 5 Snobold érkezik. A Snoboldokat le kell szedni a healerekről, mert stunolnak, illetve ha az megszűnt dazelnek. Ez a később tárgyalt tűzkörök miatt kellemetlen. A wowwiki-n látható leírás azt mondja, hogy érdemes egy blood talentes Death Knightot ráállítani a Snoboldokra, mert az öngyógyításával nagyjából ki is healeli a bekapott sebzést. A snoboldok immunisak minden CCre és a tauntra is!
Gormok ezenkívül tűzköröket rak a padlóra, amikből nagyon gyorsan ki kell mozogni, mert nagyot sebeznek. A tűzköröket random targetre nyomja, ezért a távolsági dps és a healerek szóródjanak szét a teremben, így egyszerre maximum egy ember kerülhet bajba, illetve lesz hely elmozogni.
A tankokba 13000-17000 közötti sebzést tesz, ehhez adódik hozzá még a Staggering Stomp, illetve a bleed effekt sebzése is. Úgy tűnik a törpe tankok itt nagy előnyt fognak jelenteni a Stoneformmal.
- The Two Jormungar - Acidmaw & Dreadscale
Leírás:
Acidmaw és Dreadscale a Northrend Beasts fight második fázisában jönnek.
Képességek:
Acidmaw:
Dreadscale:
A csata:
A csata lényege, hogy a Burning Bile és a Paralytic Toxin hatnak egymásra.
-Acidmaw Paralytic Toxin-t tesz az áldozatára, míg Dreadscale Burning Bile-t.
-A Paralytic Toxin-nal mérgezett játékosok el tudják távolítani magukról a mérget, ha egy Burning Bilelal beterített játékos fire damage leszedi róluk a cuccot. Egy tick fire damage elég is hozzá.
-A Burning Bile magától leesik, nem eltávolítható.
A két Jormungarhoz két tank kell. Dreadscale érkezik elsőnek az ajtó jobb oldalán, majd Acidmaw balról, a föld alól. A két vakarék közül az egyik mindig helyhez kötött.
Az első körben Dreadscale a mozgatható és Acidmaw van helyhez kötve. Dreadscale tankja kapja a fire debuffot, Acidmaw tankja és az őt ütő játékosok a bénító mérget. Mikor cserélnek a mérget kapott játékosok fussanak Dreadscalet tankoló mellé, így leesik róluk a méreg és nem fognak megbénulni. Az Acidmawt tankoló is szedje le magáról a debuffot, agrót nem veszít és mivel a Jormungar helyhez kötött ebből probléma se lehet.
Az a Jormungar amelyik éppen nem helyhez kötött méreg ködöket pakol le a földre. Ezektől óvakodjunk.
Az első csere után Dreadscale elkezdi a Molten Spawt köpködni, ezt egy targetre pakolja, aki a közelébe lévőket is sebzi, szóval szóródni kell.
A legegyszerűbb ha Acidmawt nagyon gyorsan leverjük, és utána már csak Dreadscale tűzsebzéseit kell kezelni, amik lényegesen veszélytelenebbek. Igaz, ha az egyik Jormungar meghal, akkor a másik 50%-kal erősebb lesz, de még ezzel együtt is így egyszerűbb a harc.
- Icehowl
Leírás:
A 3. boss.
Képességek:
A csata:
Leszámítva az állandó tank stunt, és a közelharci területen állók ellökdösését, a harc nagyrészt a Massive Crash képességről és a chargeolás kihasználásáról szól.
Ha valakit elkap a charge és kivégzi, ami 60.000 feletti damagét tekintve nem tűnik nehéznek, akkor enragel. Hálisten a hunterek Tranquilizing Shot-tal, illetve a rogue-ok Anesthetic Poison-nel le tudják szedni.
Ha jól értettem az eredeti szöveget, akkor ha mindent jól csinálsz Icehowl a charge után stunolja magát, és ilyenkor több damaget kap be. Tehát ilyenkorra kell tartogatni a CD-ket.
Az Arctic Breath képesség pedig jégkockába tesz, amit blinkkel, bubival, ilyesmikkel meg tudsz törni, amúgy meg ki kell healelni.
Lord Jaraxxus-t egy gnóm warlock idézi Azeroth földjére, mikor egy felguardot szeretne meghívni.
Jaraxxus, a Coliseum második boss fightja. Nagyon erős sebzést oszt ő is, és az addjai is, a csata folyamán nem a kiosztott dps a lényeg, hanem egy csomó részfeladat precíz végrehajtása. A main tankot érő spellek szakítása és/vagy dispellezése, kiállni a nagyot sebző területre ható cuccokból, illetve kezelni gyorsan és hatékonyan az addokat. A legnagyobb kihívás mégis a healereket éri, nagyon kell fókuszálniuk.
Képességek:
Add - Mistress of Pain:
Demonic Gaten keresztül érkezik, az offtank helyből vegye fel. Nagyokat üt, és hajlamos kinézni valakit random a raidből és rövid időre kivonja a forgalomból. Ha nem healelik ki, akkor véglegesen. Épp ezért mielöbb le kell ölni, amint kijön a dps helyből rá kell, hogy fókuszáljon!
Add - Infernal (vulkánból):
Az infernalok a terem random pontján kinövő vulkánból érkeznek. 3-5 infernal érkezik egyszerre, az offtanknak fel kell szednie őket.
Az Infernalok néha kicsi zöld bombává változnak és egy random játékosra chargeolnak. Megállnak mellette és AoE sebzést tolnak. Ki kell állni belőle.
Az infernalok idegesítő lények, minél hamarabb ki kell nyírni őket, minden dps csak erre koncentráljon ha megjelennek.
A csata:
A fight jelentős mennyiségű healt igényel, a tankspot szerkesztői 5 heal, 1 main tank, 1 offtank, 3 dps felállást javasolnak! Más videókon 3 healer, 2 tank 5 dps felállást láttam.
Nagyon sok fire damage röpköd mindenféle, ezért a paldinok fire aurája, vagy a shamanok fire toteme nagyon hasznos itt.
A pozicionálás (helyezkedés):
A Main Tank a szoba közepén tartja Jaraxxust, a raid többi tagja pedig álljon körbe, egymástól minimum 10 yard távra.
A csata menete:
A main tank felveszi a bosst, a többiek szépen beállnak egyenletesen köré. Nekilátnak ölni a dögöt. A boss fireballját szakítani kell. Ha nem sikerül megszakítani, akkor ki kell healelni a tankot és rohadt gyorsan leszedni róla a debuffot. Mivel irtózatos sebzés van (25k feletti plussz a dot) ezért ez embert próbáló feladat.
Megjön az első add, a Misstres of Pain. Az offtank felszedi, minden dps rámozdul, ha valakit kinéz magának azt veszettül gyógyítani kell, közben nem feledkezve meg a main tankról és a spell szakításról sem!
Ha meghalt az add vissza a bossra.
Jönnek az infernalok. Az offtank felszedi őket, és zerg rájuk. Ha valakire kimennek, akkor az kiáll az aoeből és megvárja, hogy az offtank felszedje. Közben heal ezrrel.
Ha valaki megkapja a heal elnyelő varázslatot azt szénné kell healelni, míg életben kell tartani a main tankot és a raidet.
Az add fázisok ismétlik magukat, míg meg nem hal a boss.
A Twin Val’kyr (Val’kyr ikrek), a Trial of the Crusader negyedik kihívását jelentik. A két szárnyas közös életerővel rendelkezik, mint AQ-ban a Twin Emperors.
Képességek:
Edyis Darkbane:
Fjola Lightbane:
A csata:
Az ikrek nem fognak támadni, ha besétálsz a terembe, sőt, még akkor se ha kiválasztod, hogy melyik portálhoz kötöd magadat.
A csapat álljon fel félkörben a teremben, és két egyforma tank-dps-damage groupot alkosson. A két – ilyen módon kialakított csapat – kösse magát egy egy portálhoz, így kialakítva egy Dark (shadow damage) és egy Light (fire damage) csapatot. Ha megkapták a debuffokat (Dark és Light Essence) kezdődhet a móka.
A Light debuffos csapat a Dark Val’kyrt, Darkbanet támadja, míg a Dark-os csapat (haha) Lightbanet. A debuff az ellenkező típusú bosson sebzés növekedést ad.
A tankoknak el kell különíteni egymástól a két csirkét és a portáljuk közelében kell tartaniuk őket.
A csata egyáltalán nem bonyolult, csak oda kell figyelni, hogy időben reagálj a két szárnyas képességeire. Ahogy elkezdődik a harc a terem különböző részein Orbok manifesztálódnak, amik ide-oda mozognak. Ha valaki hozzájuk ér, felrobbanak:
Két féle orb van, milyen meglepő: Dark és Light. Ha egy Orb felrobban, akkor a körülötte tartozkódók ha azonos debuffal rendelkeztek mint az orb, speed és damage buffot kapnak, míg az ellentétes fázisúak 7000 sebzést.
Ha egy boss ér egy orbhoz, ami vele azonos fázisú, akkor ő is megkapja a pozitív hatást.
Az ikercsirkéknek két fő képességük van, a Twin Pact és a Vortexx. Az életerejük azonos, ilyen szempontból egy targetnek számítanak.
A Twin Pact a heal spelljük, amit helyből azután kezd valamelyik használni miután bebubizta magát. A spell szakítható, de a bubi miatt nem férsz az ikerhez, így azzal kell kezdeni, hogy le kell ütni a dögről a bubit. Ezt egy módon tudja a raid megoldani: mindenki a varázslóval ellentétes portálra kattint, így szert tesz a varázslót extrán sebző debuffra. A heal varázslási ideje 15 másodperc, tehát ezen az időn belül fázist kell cserélni, lenyomni a bubit, és valami szakításra képes embernek el kell némítania a szárnyast. Ha nem jön össze, akkor az Ikrek életereje (ami közös, ugye) 20%-kal gyógyul.
A másik spell amire oda kell figyelni, a Vortexx. A Vortexx azokat sebzi akik ellenkező fázisban vannak, mint az azt éppen varázsló Iker. Ezeknek az embereknek amíg gyúrja a varázslatot (8 másodperc) fázist kell váltaniuk. Ha ez nem jön össze a varázslat sebzi a játékost és 30000 sebzést szenved el.
A csata tehát az ikrek figyeléséről szól, és a debuffunk cseréjéről amikor ép valami csúnyát akarnak csinálni velünk. Az egész csata folyamára érvényes, hogy miután nincs már szükség arra, hogy váltsál magadon debuffot mindig és automatikusan térj vissza ahhoz, amit az elején rád osztottak.
A csata körülbelül 4-6 perc hosszúságú.
Ide nem különösen akarok mit írni, mivel ez a csata mindig más, így ezt majd online a harc előtt ismertetjük.
Anub’Arak a World of Warcraftban két helyen lelhető fel, Azjol’Nerub ősi városában és a Crusader Coliseum alatt. Ő a Coliseum utolsó kihívása, Arthas csapdája…
Képességek:
Fázis 1:
Fázis 2:
Fázis 3: